* آسمــــــان شــــــب *

در شگفتم من نمی پاشد ز هم دنیا چرا ؟!؟!

* آسمــــــان شــــــب *

در شگفتم من نمی پاشد ز هم دنیا چرا ؟!؟!

زحل در کنار ماه

 

 صبحگاه 25 مهر ماه هلال باریک ماه بر فراز افق شرقی آسمان غوغایی به پا می کند.

 

صبح روز ۲۵ مهر ؛ ماه منظره ی زیبایی را با قلب الاسد و

 ارباب حلقه های منظومه شمسی به نمایش می گذارد

 در آن صبحگاه ماه کمتر از ۵ در جه با زحل فاصله خواهد داشت و هرچقدر به طلوع خورشید نزدیکتر شویم

 می توانیم افزایش فاصله ی ماه تا زحل را ببینیم و در این لحظات قلب الاسد با فاصله ای کمتر از ۲.۵ درجه

 نظاره‌گر این پدیده زیباست و ارتفاع آنهااز افق شرقی به هنگام طلوع خورشید به حدود ۴۵ درجه می رسد

 و شما می توانید قلب الاسد، این ستاره ی باشکوه و آبی رنگ را به همراه همدم سبز رنگ آن را رصد کنید.

 اوج مقارنه ماه و زحل در ایران قابل مشاهده نیست اما زمان مناسب برای رصد این پدیده زیبا ،

 بلافاصله بعد از طلوع ماه در افق شرقی، حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح روز سه شنبه ۲۵ مهر ماه است.

آبی ژرف آسمان سپیده دم آن روز با وجود این مقارنه ی زیبا و

 درخشش زحل طوق بر گردن کمی بالاتر از ماه

 و حضور ستاره هایی پرنور چون شباهنگ و شعرای شامی و ستاره های درخشان جبار و جوزا

 به اوج زیبایی خود خواهد رسید.

*****

منبع : سایت رسمی مجله ی نجــــــــــوم      

 

نظرات 4 + ارسال نظر
آتنا دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:20 http://www.partenon.blogsky.com

سلام ای نازنین خوب و زیبا
نمی گیری سراغی از دل ما
نمی پرسی تو حال شاپرک ها
نمی گویی کجایند قاصد ک ها
چرا دیگر نمی آیی کنارم ؟
بگو با تو چه کردم ، ای نگارم؟
بگو یارا چرا از من بریدی؟
مگر جانا ، تو عشق من ندیدی؟
به یاد آور شکوه لحظه ها را
صداقت را ، وفا را ، خنده ها را
به یاد آور صفای بی دلی را
همان دوری و رنج و یکدلی را
اگر مهتاب گشته همدم تو
چرا آمد شبانگاهان غم تو ؟
چرا و صد چرا ای نازنینم؟
بدان تا بودم و هستم همینم همان عاشق ، همان صادق ،
به روزم و منتظر قدمهای سبزت تا دوستی ها را نوبر کنیم....

رستمی و فاطمی دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 23:03 http://geoinfo.blogsky.com

وبلاگمان با مطلب مهمی به روز شد.

دریس پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 19:47

مدرسمون کلاس نجوم گذاشته منم به عشق تو اسم نوشتم

DORIS پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 19:48

مدرسمون کلاس نجوم گذاشته منم به عشق تو اسم نوشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد